Monday, January 21, 2008

High Tea

Zo het weekend is weer voorbij en we zijn weer klaar voor de nieuwe week. Ik hoop dat jullie net zo'n leuk weekend gehad hebben als ik. Ik heb namelijk zaterdag met een vriendin een 'high tea gedaan' of zeg je 'gehad'? Nou ja het was in ieder geval erg leuk.

Wij zijn naar
Hotel de Uitkijk geweest in Hellendoorn, schitterend gelegen en een uitstraling van luxe. Helemaal genieten dus. Hier een impressie.

Allereerst arriveerde een theepot met kokend water, een etagère met heerlijkheden en een schaal met een aantal warme hapjes, waaronder een heerlijke kaassoufflé in een korst van bladerdeeg met kruiden en wat tomaat die smolt in je mond.

Nou dat begon al goed zullen we maar zeggen. We gingen verder met kleine sandwiches, besmeerd met roomkaas. Verder waren ze belegd met 1. ham en aardappelschijfjes in roomsaus, 2. gerookte zalm met slablaadjes en 3. brie.

Toen waren we door het hartige deel heen en begonnen we aan de tweede laag van de etagère. Mini gebakjes met vele laagjes verrukkelijke crème vulling, allemaal met een andere smaak.

Ook waren er nog een paar boterzachte romige scones met rozijnen, die begeleid werden door wat slagroom (nee geen clotted cream) en een bakje lemon curd.


Eerlijk gezegd zaten we na het hartige deel al min of meer vol. Vooral omdat we ondertussen ook 3 potten thee hebben leeggedronken. Maar ja van al dat gepraat krijg je natuurlijk dorst.... Maar we hebben er wel drie uur over gedaan en dat heb je ook wel nodig. Van het onderste bord van de etagère hebben we alleen de chocoladetaart nog weg weten te werken, de verschillende soorten muffins en plakken cake vonden, gewikkeld in een servet, hun weg in mijn tas voor de thuisblijvers.

Kortom een zeer geslaagde zaterdagmiddag. Met verrukkelijk eten en vooral fantastisch gezelschap, waarmee je volgens mij zelfs gezellig roggebrood kan eten ;-) ! Ik vind het zeker een tip om nog eens te doen bij een speciale gelegenheid... maar nu eerst een paar dagen (of weken?) geen snoeperijen meer...

6 comments:

Anonymous said...

Ooooh Lien - het water loopt me in de mond- ben ook zo dol op lemon curd..:-) De hapjes en locatie zien er geweldig uit, jammer dat Hellendoorn (voor mij) zo ver is...

Anonymous said...

Ik wil op mijn verjaardag een high tea doen voor vriendinnen, het is pas is juni maar ik ben alvast aan het zoeken naar heerlijkheden...
Dus als je geïnspireerd bent geraakt, houd ik me aanbevolen!

Anonymous said...

Dat ziet er errug lekker uit zeg, ik ben blij dat ik niet in de buurt woon hihi.(Beter voor mijn lijn)Wel gezellig en leuk om te doen. Groetjes Wil V

Anonymous said...

High tea rules!
Heerlijk.
Aanrader voor de randstadders: High Tea bij Karel de Vijfde in het centrum van utrecht. Enorme kwaliteit, heerlijke huisgemaakte producten en een prachtig gebouw (zelfs de wc's zijn genieten!). Voor wat je krijgt is het ook niet eens zo heel duur!
€ 28,50, voor het menu zie http://www.karelv.nl/start.php?r=h&l=nl

Hmm!!

Karen Baking Soda said...

Ooh wat leuk! Gezellig en lekker. Vooral de luxe van ongestoord kletsen met thee en hapjes.. heerlijk! (Enne..ik ben zo blij dat jij ook een wijs gebruik maakt van servetten, had ik ook gedaan, haha)

Anonymous said...

You have a very nice blog, good post...keep up the good job