Tuesday, January 2, 2007

Does size matter?

Ik dacht het nieuwe jaar moet je weer gezond beginnen en wat is er dan beter dan fruit. Het moet elke dag, maar na al die volle tafels en rijke dissen, moest het dan maar eens wat extra's zijn. Dus ik kocht een flinke jongen:

Een Honing-Pomelo, met ter illustratie van deze krachtpatser een familielid, nl. de sinaasappel.

Grootte is niet altijd doorslaggevend (size doesn't -always- matter!) en dat bleek in het volgende geval ook zo te zijn. Al schillend werd duidelijk dat hij stiekem een dikke winterjas aan had. Eerst die gele met een witte laag, toen nog een enorm dikke wollige fleecetrui en toen nog een regenjas. Tenminste daar leek het vel op dat erom heen zat. En ondanks die verpakkingen bleek hij ook nogal dorst te hebben, hij was nogal droog en véllerig. Tja dat komt ervan als je alleen naar de verpakking kijkt..eigen schuld.

De smaak was nog wel OK, toen we eindelijk uitgepeld waren, een soort grapefruitsmaak maar dan net íets zoeter. Wel vrij droog en die vellen moest je wel weer uitkauwen, maar hopelijk zaten er dan toch vitamines in. Toch maar niet meer kopen deze grote jongen, of zou ik net een fout exemplaar hebben gehad?

2 comments:

Anonymous said...

Nee hoor, althans ik had dezelfde ervaring met zo'n grote groene jongen. Ik heb het vruchtvlees uiteindelijk maar tussen de vellen uitgesneden en in een salade verwerkt. Erg lekker, maar toch niet voor herhaling vatbaar. Teveel werk voordat je zijn jas uithebt.

Vivian said...

Wij hebben juist erg vaak een Pomelo.
Heerlijk omdat ze meestal zoet/zuur zijn, en vanbinnen lekker sappig.
Ik laat meestal iemand anders schillen ;) dus daar heb ik ook geen last van. Maar de stukjes schil moet je er wel echt afsnijden ja.

Voor de rest kan je ze makkelijk meenemen naar werk of school. Heb je neit het probleem met sap en schillen zoals bij de mandarijn of sinaasappel