Monday, January 22, 2007

Overvolle voorraadkasten

(post in English? please scroll down)
Onder het mom van "mag ik de jouwe zien, laat ik de mijne zien", willen andere bloggers in je voorraadkast duiken. Baking Soda van Bake my day! roept op tot een (liefst wereldwijde :-)) voorraadkastbegluring. Dit naar aanleiding van Arden die haar kastjes uitmestte en van alles tegen kwam dat eigenlijk gister op moest. Maar eerlijk is eerlijk Arden, we hebben wel gezien wat er úit de kastjes kwam, maar de kastjes zelf hebben we nog niet gezien!
Ik heb ook mijn fototoestel maar eens langs de kasten gesleurd. Ik heb eigenlijk zoveel dat ik wekenlang geen boodschappen hoef te doen.
Ik kan ook niet één kast laten zien, omdat het door keuken en bijkeuken verspreid staat. En ik waarschuw van te voren: ik heb niet van te voren opgeruimd, ik heb het niet speciaal schoongemaakt, je wilde het weten en ik wind er geen doekjes om. Zo staan de zaken er hier voor. Ik heb na de foto's wel meteen een aantal dingen uit de kast gehaald en daar meteen wat mee voor het avondeten geknutseld, dus het is wel heilzaam zo'n blik op je pakjes, zakjes, blikjes en doosjes.

Kijk zo'n apothekerskast daar kan je echt veel in kwijt en ben daar dus ook blij mee, je kunt ook van alle kanten erin kijken zodat je niet snel dingen over het hoofd ziet....als je de mandjes tenminste niet te vol pakt zoals ik. De kast is in het echt overigens niet krom zoals op de foto, maar ik heb de diverse foto's aan elkaar geplakt en dat geeft een enigszins vertekend beeld.

Het feit dat ik zoveel bakspullen heb heeft geleid tot aankoop van een aparte kast voor de bakspullen...daarnaast zitten in alle kastjes ook nog potten en dozen met meel, rozijnen en zo die ik in de bakkast al niet meer kwijt kon.

....weet je ik begin me gewoon te schamen, al die foto's....moet ik er dan nóg één bij zetten...is het zo al niet erg genoeg....ik heb ook nog een kast in de bijkeuken/garage waar ook nog voorraden blikken, glazen potten en pakken drinken/sap e.d. staan...moet ik die dan ook nog laten zien?

Ik stop, ik denk dat jullie wel een beeld hebben. OK, ik ben een verzamelaar. Ik haat het iets te willen maken en dan de spullen niet te hebben. Maar uh, ik woon wel in een dorp zonder winkels en kan dus niet zomaar even wat halen. Is dat een geldig excuus? En het lijkt wel chaotisch, maar ik weet (bijna) altijd alles te vinden, want het heeft een hele logische indeling..nou ja voor mij dan. Of wat dacht je van: ik gooi bijna niets weg want ik controleer regelmatig (lees: af en toe bij vlagen) de kastjes en maak de oude dingen op.... Wat zeg je? Trap je daar niet in??? Snik...had ik nu nog maar een leeg kastje om in weg te kruipen!

************************************************

Pantry overload

Well as you can see it's 'lets-take-a-look-in-the-pantry-time'. After Arden searched her cupboards for grocery's that surpassed their date, Baking Soda let us have a look in her pantry/cellar. Well she cleaned up (probably with baking soda) and it looks al neat and organised. Karen could you pass by with your baking soda here too? So I should give a warning in advance: I did not clean up or organise anything before the pictures. So this is like it normally is. Sometimes more crowded than other times. You caught me in the crowded time. There were 'hamsterweken" (foodhoarding-weeks) at my favorite grocery shop. So there you are.

I have good excuses...yes really! I live in a small village without any shops. So I can't hop on my bike to buy some ingredient I've forgotten. Well there is a baker, but with my baking-addiction: Who needs him? And well, I have to have some cupboards for all this baking stuff right?!

And it's very organised...even though it probably doesn't looks that way to you. And I hardly ever throw things away because they've surpassed their date, I check regularly (well that is when I think about it) if something has to be used soon.
What's that??? You don't buy my crapp excuses?? Oh dear, I just wish I had a empty cupboard somewhere to hide.......

5 comments:

Anonymous said...

Love it!! I feel a bit ashamed that I cleaned prior to taking the pictures...
You know what? I'll show some photo's showing "the other side" as well. Be prepared.

Heerlijk dit! Je zult toch maar misgrijpen als je iets wilt maken! Ik ken dat zooo goed!

Anonymous said...

Leuk om te zien, bedankt voor die foto's! Ik dacht dat ik begon te overdrijven met bakspullen e.d. in mijn keuken, maar nu ben ik heeeeelemaal gerustgesteld, haha!

Anonymous said...

I also have an 'apothekerskast' and I love it! In our next kitchen their will be more. I have to admit I don't have as much 'op voorraad' as you though ;)

I'll take photos of my storecupboard tomorrow :)

Anonymous said...

Vandaag verschijnen ook mijn keukenkastjes op mijn weblog! Wie weet volgen er meer :)
groetjes van Jenny
Kookpuntweblog

Anonymous said...

Mocht jij ingesneeuwd raken in je dorpje dan heb in ieder geval nog wel iets te eten in huis...En kijk maar uit dat je die blikjes niet op je hoofd krijgt!
Ik ga hier ook mar eens wat fotograferen..